Nu är vi samlade

Nu så är alla studentrum i huset fullt. Sista killen kom idag. Han ska plugga till konstär. Han är klar om 5 år (10 terminer) allså förlåt mig nu. Jag menar inte att kränka några konstnärer och ni flesta gör ett underbart jobb men jag är klar om 3½ (7 terminer) och ska ta hand om barn som är utsatta i hemska tillstånd. Krävs de inte mer utbildning? Sen kan jag ju också häpnas över att polisutbildningen bara tar 2 år (4 terminer) inkl praktik. Jag får inte ihop allt. Tycker lite synd om mig. Men nu är vi iallafall en sociom, (moi), en sociolog (hamp), en fritidspedagog (vanessa), en designer (Virpul), en konstnär (Linus) en data***teknik (Florian), en kemist (Jason), en ekonom (Anthony) en jurist (Fredrik) sist men inte minst min Beda som pluggar något inom FN/Sida, fred och sådant. Jag hittar inte de sammansatta namnet för det.


Vi är världens bästa partyfamilj!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0