Uttjatat !

"bästa vän" hit och dit.. ordet är uttjatat till tusen. "oh du är min bästa vän eller nej vänta du är min bästa vän" Man har missbrukat ordet och har i mina ögon fått fel innebörd. Usch blää. Behöver man ett ord för att beskriva de så ska de banne mig vara personligt. Undrar vad detta grundar i?

Anna
2008-02-28 @ 16:54:59
URL: http://annhooe.blogg.se

jag har många bästa vänner jag! men dom flesta står mig närmare än andra, familjen bland annat. många familjemedlemmar som är mina absolut bästa vänner som alltid finns där. ordet förknippar jag med människor som är äkta rakt igenom och som alltid finns där, alltså som är den bästa. så i mitt fall kan jag ha föera och inte bara en. bit i läppen kissen (L)

amica
2008-02-28 @ 17:47:51

svar: anna.. om man diskuterar ordet "bästa" så kommer de ofta i singular och sen så används det ordet då det inte har någon innebörd, de är bara ett lätt ord att ta till. Isf anser jag att man använder sig utav "nära vänner"... sån är jag.

Sandra
2008-02-28 @ 18:14:25

Har allt de här kommit upp nu när ja skrev om de i mitt förra inlägg? :s

amica
2008-02-28 @ 21:24:58

Svar: sandra
har du skrivit till mig förut höra? :P annars i dont know vad du pratar om snuttan =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0