Rykten

Jag har aldrig i hela mitt liv startat ett rykte med medvetandet om att personen i fråga kommer bli illa berörd. Jag har haft roliga och hemska rykten om mig. Jag har lärt mig med tiden att bena upp missförstånd som lett till rykten. Jag har lärt mig att skratta och förstå att rykten är inget att ta till sig såvida de inte stämmer. När ett rykte sprids och tillslut når sitt eventuella mål blir de en sådan känslormässig bomb att man nästan vet om vad som kommer att ske. Rringarna på vattnet har blivit synliga. När man får höra ett rykte i förtroende som skakar om ens känsloliv blir man så frustrerad att man inte kan göra annat än att gråta. Detta rykte kommer inte att kunna få ett sannt svar om jag inte sårar någon av dessa personer. Jag blir en sämmre människa av detta ovetande men även den dag jag inte kommer kunna hålla min mun sluten. Jag hatar att jag älskar dig, jag älskar dig så jag hatar mig själv.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0