Mathinas Dahlgren

Mathias Dahlgren är en både meriterad och välkänd matprofil. Han har som ende svensk vunnit den ärofyllda tävlingen "Bocuse d'Or". Han är även den ende kock i Sverige som av tidningen Restaurang & Storhushåll i samarbete med Sveriges 50 främsta kockar blivit utvald till "Kockarnas kock" hela fyra gånger: 2004, 2002, 1999 och 1997. Mathias Dahlgren startade 1996 den välrenommerade restaurangen Bon Lloc i Stockholm som från 1997 hade en stjärna i Guide Michelin. Idag har han fått öppna sin egen restaurang på Blaiserholmen 6 som ligger i samma byggnad som Grand Hotel och kallas för så invecklat "Mathias Dahlgren" (nya franskan). Som fick en stjärna i Guide Michelin och en sporre till en tvåa.

Denna härliga restaurang kommer jag befinna mig i de kommande veckorna, fram till V 22. Tror aldrig att jag vart så nervös som jag är denna gång. Just go with the flow, keep low.



http://www.mathiasdahlgren.se/


image58





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0