De är ju mycket skola nu va...

Ändring i schemat, borsbanen fick för hinder för bilen strejka. Gamla bilar, oh jag ryser för dem!


Jag undrar och fundrer lite och tänker tillbaka på en gång...
Vi hade en föreläsning via datan, läraren pratade om postmodernism eller något annat ämne som jag alltid
ansett att jag inte behöver förstå men veta kanske... men men..
Jag har funderat vidare på den utvecklingen av föreläsningar och jag skulle kunna se mina barn när de är i min ålder studera via tv:n hemma. Att man som student får en boxer där ens program är inprogramerat med föreläsningar av de lärarna som man egentligen skulle haft i en sal. Det är inte en social utveckling men jag tänker på de som har fått barn i ung ålder, hinner inte alltid, haft en tuff natt osv .. ni förstår min poäng men att det fortfarande ska finnas obligatoriska seminarium varje månad beroende på hur stor kursen är. Att det finns en kursansvarig lärare som man kan ringa under arbetstid. Att fortfarande ha de typerna av tentor som finns idag. Men att man kanske vill plugga på snabbt som tusan och klarar de och kan då ta examen fortare och då skulle lånen bli mindre...

Mmm jag funderar vidare...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0