Problemo

Ibland ifrågasätter jag mina arbetsuppgifter då jag suttit som telefonist halva förmiddagen och ordnat med leveranser, beställningar, faxat papper till jag vet inte riktigt vad samt ordnat så att alla papper hamnar på sin rätta plats. Om inte, lär jag får höra det av min kära Far snabbare än snabbast.... Vet inte alltid om det är en fördel att ha sin Far som chef på stället där jag jobbar... Funderar vidare på det.

Veckans problem...

Under min lediga tid på dygnet i veckan befann jag mig även på Östermalm för att hitta insperation till min kommande lägenhet. Under min traskande gång ner för Sibyllegatan så fick mina naiva ögon syn på det mest häpnadsväckande jag någonsin tänkt mig finna på detta område. Det var en förfärlig syn och jag tvingades att placera solglasögonen på näsan för att inte visa alla min överdrivna min. Att det traskar hästar i staden är jag medveten om men att se dess avföring lämnas hej vilt gatan i stora lass visst jag inte om. Ta hand om skiten för tusan! Det är varmt, fuktigt och sådant gör att bakterier dansar tango och sprider sig fortare om det ligger sådant på marken. Jag blir illa berörd faktiskt! Var sak har sin plats och hästbajs skall icke befinna sig på gatan i storstaden.

Rickard
2009-07-25 @ 08:30:01
URL: http://blanksteg.com/skrivenbok

Om du gillar att skriva noveller tycker jag att du ska kolla in:



http://blanksteg.com/skrivenbok



Där kan du börja skriva en ny berättelse eller fortsätta på någon annans.



Varför inte utmana en kompis att skriva vartannat kapitel.



Ju fler som skriver desto roligare blir det.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0