Finns inget val när det kommer att tillhöra ett land

När jag ordnade med mina viktiga papper och sorterade in en del i pärmar hittade jag mina amerikanska papper, som födelsepapper, vaccinationer samt mitt pass. Jag har aldrig förnyat mitt amerikanska pass, varför jag inte använder det kan man ju fråga sig. Jag har hur som helst beslutat mig för att förnya det och ha ett av varje hemma så att jag kan välja vilket jag vill. Om jag tvingas att välja, väljer jag att vara amerikansk medborgare, finns inga tvivel om att det är en fördel att vara medborgare i det landet om man nu inte har problem med andra länder. Så i höst blir det att besöka amerikanska ambassaden och se vad som skall göras. Är samtidigt lite fundersam över mina två olika stavelser på mitt namn. I det svenska passet har dem stavat mig med "k" och i det amerikanska har dem stavat mig med "c", jag ska stava mitt namn med "c" men det blir knepigt att byta. Jag avskyr jidder när det kommer till små petitesser men men vi lever i Sverige och ibland är det lite segt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0