Effektiva Amica räcker upp en hand

Så grym jag är, det är mitt motto så här på eftermiddagen.
Vaknade vid 10 efter en sjuk helg, absolut skönaste på länge, trots omständigheterna.
Julbord med personalen från Lottas avslutades med utgång på Allstars.
Några va glada i hatten när taxin körde hem oss.
Hur som helst jag tackar och bockar för alla som var med i helgen.
****
Dagen, dagen då jag insåg att jag inte alls hade 2 veckor på mig att skriva fördjupningsarbetet.
Dagen då jag har 7 böcker och rapporter på bordet bara för att de är jag som äger bordet.
Jag började sakta men säkert formulera mina tankar, får jag ihop detta tänkte jag... timmarna gick och ta da som med ett trollspö så har jag fått ihop 5 av 10 sidor.
Jag måste dock ta en paus nu och få lite distans till mitt galna skrivande.
Blir jag klar på Torsdag kan jag njuta av sista uppgiften och bli klar med den nästa Torsdag.
Jag gillar att jag läser vetenskapliga artiklar, målar naglarna, ser till att middagen blir god och samtidigt tappar upp ett bad i denna stund.
Julmusiken strömmar ut i högtalarna och imorgon ska jag sätta upp de sista i detta underbara julfina hem.
***
Home for christmas - Maria Mena
The christmas song - Michael Bublé
Jingle Bell rock - Bobby Helms
Jul Jul strålande jul - Peter Jöback



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0