Unga år sätter sina spår?

Jag är en så härlig person speciellt flicka. Jag läste igegnom min gamla dagbok från 2007-8. Attans, jag beundrar mig själv. Jag undrar hur jag orkade på Torsdagen lägga ansiktsansiktsmasken, titta igenom alla stumpbyxor så ingen var trasig samt inhandla och planera allt i minsta detalj med vännen på vägen hem från skolan. På Fredagen ha allt klart för sig vad som skulle klä en senare på kvällen. Sminket var planerat med vännen över telefonen samt smycken. Rakning av benen skedde samma dag, akta dig på en dagsstubben, den kan göra dig stressad. Smugglar ner alkoholen djupt ner i ... väskan. Smiter över till en kompis för att ordna med håret sen är klockan 20:00 och hela kvällen är nästan magisk.

Dagens Amica tittar in i garderoben nån timme innan avfärd, tittar på rakhyveln och under armen, aa de kan behövas om jag ska ha något armlöst på mig. Ropar på pojkvännen och frågar om mina ben är lena nog, han nickar och pussar mig på pannan. Sveper om mig en handduk och finner mig riktigt på hugget när kajalen är vässad och man märker att naglarna redan är ordnade. Tar en cigg och tittar på klockan funderar på vädret och vilka klackar om är tillåtna. Är taxi att planera in i schemat så kan jag nog ta en större väska, i fall mina klackar är för besvärliga. Klockan blir 21:30-40 och man fattar att sista slurken av vinet bör åka ner för strupen om man vill komma hem innan 2-3..

.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0