Efter regn kommer solsken

Efter regn kommer solsken. Det har varit ett par jobbiga dagar men nu är Erik äntligen här och han har fått sova ut sin första dag här. Det regnade i morse men jag tycker jag ser en tendens till lite solsken och blå himmel. Kvällen innan Erik skulle komma så var jag ute med några vänner och åt middag. När vi sagt god natt och jag går åt mitt håll så blir jag bestulen på min plånbok. Det var en riktigt läskig händelse. Allt gick på en sekund men fasen jag förvånad jag är över mig själv. Jag får tag i mannen i kragen och i samma sekund går det upp för mig ”han har en kniv” jag släpper honom men springer efter och ropar på hjälp. Både på swahili och engelska skriker jag allt vad min röst förmår och inom 1 minut har jag 15-20 killar springande efter honom. De får tag på en kille men jag va osäker på om det var han. Jag vill inte peka ut någon som jag vet kommer råka illa ut. Hade det varit bara pengar hade jag inte brytt mig lika mycket. Jag hade dock mitt visakort och min dyra plånbok den kvällen. Så typiskt. Jag ringer hem till mina föräldrar som spärrar kortet. Jag åker ner till polisstationen tillsammans med en kille från min lägenhet. Innan jag åker iväg till polisen så säger jag till killarna som ska fortsätta leta efter rånaren att jag ger pengar till den personen som hittar mitt visakort och plånbok. Du kommer Rambo nr 1 fram och säger ” we dont do this for money we do this because you are one off us” jag blir tårögd nästan för det kändes så äkta. Jag åker ner till polisen och inser vad som skett. Jag kunde varit död nu eller legat på sjukhus. Det var dum stridit av mig att ta tag i honom men det skedde utan att jag tänkte på det. Hur som helst. Jag har lyckats beställa ett nytt visa kort och hoppas på att det kommer i slutet av nästa vecka. Det är tur i oturen att Erik kom så lägligt. Hur som helst. Det verkar som om Erik och jag åker på safari under de veckorna han är här. Vi gör några vändor till olika stränder här på Zanzibar sen åker vi till Dar och ser oss omkring. Jag har en plan i mitt huvud som jag hoppas mina tjejer är med på. Jag längtar så efter dem så detta ska lösas. 11 veckor kvar i paradiset kommer göra mig tokig tror jag men nu ser jag fram emot 3 veckor tillsammans med Erik.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0