Tur att vi är kvinnor?

Det finns många som inte diggar att åka kommunalt i Stockholm. Jag har sällan klagat, sällan varit med om förseningar men tummen upp för mig då! Hur som helst så hamnade jag bredvid två tonårsflickor som kanske var 16-17 år och helt stissiga över att killar inte tar sitt ansvar efter att de haft sex. Detta väckte mitt intresse direkt och fick dumboöron. "tur att vi är kvinnor nu alltså"" Vadå va menar du" frågade den andra "ja, en kille skulle ju alltid vara orolig för att bli pappa". Vi får ju beskedet först" "FAN jag tog inte mitt p-piller igår och idag..." blev den andra tjejens reaktion som verkade lite mer off the game. Jag börjar predika för mig själv och tänker att kondom och p.piller är väl minimum för er ålder. Den ena tjejen kläcker ur sig "jaja men får man mens så är man ju safe" den andra tjejen håller med och öppnar en klubba. Jag känner hur jag kokar och blir frustrerad över hur dessa flickor resonerar. Fine om det var ett par 14åriga tjejer, köper de men när de är äldre så tycker för tusan att man ska ha kunskap. "Kan man ha kul kan man ta ansvar också" säger alltid min momror och det ligger mycket i det. Ne nog om pendeltågsgossip, ska fortsätta lösa mysteriumet på det försvunna avtalet. Har ni tid kan ni ju alltid lyssna på State of drama- Falling. Jag kan inte hjälpa det men jag helt till mig när jag hör hans röst. Måste finnas någon bakomliggande faktor som har med min tonårsperiod att göra.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0