Slår barn öppet. Va är det som händer i Sverige

Riktigt förbannad är jag. Blev så arg idag på väg hem från jobbet att jag har fått årets huvudvärk. Står och väntar på pendeltåget och hör att ett barn skriker. Jag tittar runt och ser att ett barn med en förälder står och bråkar dividerar om barnvagnen. Barnet ville nog sitta i den men det ville inte föräldern. Jag står och kikar på deras lilla situation. Från ingen stans tar föräldern tag i sitt barn och ger den en jävla örfil. Jag som redan var på pissigt humör går fram till föräldern och frågar vad som försiggår. "skit du i de" får jag till svar. Jag kläcker ur mig nått mesigt "du vet att vi inte får slå barn eller någon annan människa?" "har du problem, sköt ditt" får jag till svar. Då säger "Nu får de räcka, ser du inte vad du gör mot barnet.. han blir ju rädd för dig!" INGEN annan i min omgivning reagerar. Ungen skriker som om de inte finns en morgon dag och tårarna rinner för kinderna. Jag  känner mig helt hjälplös tills föräldern trycker ner ungen i vagnen och verkligen slänger in en sak i ungens ansikte. Då kliver en annan in i vår så kallade situation. Han styrde upp det hela och jag vet inte vad som skedde riktigt men jag gick undan lite. Föräldern verkar ge en lapp till mannen som räddat mig från denna hemska situation. Jag hoppas bara att föräldern inte gör om det och får hjälp för sina problem. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0