Dag 3

God morgon! Frukosten är äten, tänderna borstade och jag är redo för att ta mitt livets prommenad på egen hand i Sydafrika. Jag har ca 27 grader i luften men en sval bris tar mig vidare. Vintern är tydligen på G men känner då inte av den. Jag har förberett mig med solskyddsfaktor, musik och en del pengar för att överleva. Jag börjar komma in i det brittiska tänket, det kryllar av dom. En person stannade mig på gatan imorse och frågade efter pengar. Jag sa att jag inte hade några och han sa att ingen här ifrån har pengar. Han trodde med andra ord att jag var härifrån. Jag är imponerad över att alla kan engelska! Stora som små, fattiga som rika och kvinnor som män. Fördommarna flödar och jag knäcker dom på löpande band. Nu är solen stark och himlen blå så ska ta mitt svenska söta ansikte och bege mig. Hoppas ni går mot varmare tider i Sverige. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0