Dag 5-6 ?

Dagarna smälter ihop mer å mer, har ställt klockan på den 7:e så jag av misstag inte missar flyget till Zanzibar. Igår var en perfekt dag av sol, PWs och utgång. Det blev mer eller mindre en spontanutgång. Första gången jag dricker vin i detta land för övrigt. Har sagt att jag ska dra ner på ohälsosamma saker men två glas vin skulle inte skada tänkte jag. Sagt och gjort, följde med en kille som kräver ett eget inlägg egentligen. Han har idag i alla fall åkt till öknen. Han ska vara i en sandgropp i typ 6 veckor för att bygga upp en festival för 6000 personer eller mer. Han är från Oregon och lever för att göra festivaler runt om i världen. Han är så tänd på livet så jag tror han får en vitamintablett för mkt varje morgon. Han skulle hur som helst käka middag och ville ha sällskap. Vem är jag att säga nej när jag ändå satt och pluggade. En "vän" i nöd? Efter två glas vin träffar vi en Kevin från Cape town, berättar riktigt skrämmande, häpnadsväckande historier om stället. Jag är glad att jag på en central gata! Det händer något varje dag i området tydligen och inte av den roliga sorten. Nu är det mer olyckor än planerade rån/misshandel/våldtäkter. Den senaste månaden har 3 personer blivit överkörda på två gator ifrån där jag bor. Det är en problematisk gata som "gud" glömde. Jag har inte riktigt vant mig vid att trafiken är precis tvärtom från Sverige. Ratten är på fel sida och jag går på en livstråd varje gång jag tar ett kliv ut på gatan men har då klarat mig. Tur att jag är söt! Efter tredje glaset vin kom vi in på mentalsjukhusen här. De finns och de är många. De är som två världar. Den är modern men ändå finns de kvar. Jag gillar tänket. Jag tar resten med mig och bevarar den hos mig. I dag blir det turist med tjejen från Belgien som jag träffade för någon dag sedan. Vi ska besöka nått historiskt, något nytt och kanske även nått där emellan. Jag gömmer mig i skuggan, stan vad varmt det är. Det är nog iaf 30 grader i skuggan och jag tror inte sdf 15 skyddar mig tillräckligt. Jaja hårt mot hårt. Nog skrivet om mig. Hur har ni det? Spex, kärlek, vår, jobb, plugg och sömn? Berätta allt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0