en öl i dubai som kvinna

Anlänt till Dubais flygplats. Den är stor minst sagt.  Vattenfall, t-bana och en Heineken restaurang som föll mig i smaken.  Har redan fått känna på kvinnoförtrycket men vem är jag att klaga. Jag tycker arabvärlden är mystisk och fascinerande på samma gång. Jag har fått två förfrågningar om varför jag reser själv.  Vart är din man undrar folk *männen).. känner jag för det har jag svarat att jag är lesbisk eller att min man/pojkvän inte kunde resa så jag åkte själv. .starka reaktioner oavsett.  Leker med elden gör jag dock kanske inte utanför flygplatsen.  Jag borde kanske gått inför en sjal. Får se hur cape town är. Ett modernt-tradintionellt land är för mig lika utvecklande som Borgs politik. Jag saknar min dagbokm glömde den hemma. Får inhandla en ny. Jag påbörjar min inre djupare resa. Yoga, shopping mineralvatten och en öl i Dubai



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0