Tiden är kommen

Om några timmar lämnar jag Umeå för att göra ett snabbt stopp i Stockholm för att ladda batterierna inför min ensamma resa i 3 veckor. Jag längtar och har en nervös känsla i kroppen. Cape town kommer bli en bra och härlig utmaning. Ensam i en storstad som för mig är oupptäckt och ny. Jag kommer sakna mina nära och kära något oerhört men jag vet att jag behöver ta en resa för att landa i mig själv efter händelserna i vintras. Jag har mina egna verktyg för att utvecklas och bibehålla mig som människa. Jag har fått både kritik och beröm för mitt beslut att åka själv men jag känner mig själv och det landar jag i. Jag längar som tusan till Zanzibar. Jag ska hälsa på vännerna där. Att åka till Zanzibar är som att åka till sitt landställe för mig. Längtar efter att gå i långklänningar och sjal. Att gå på marknaden och köpa frukost bestående av passionfrukt, mago och havregrynsgröt. Lite lätt har jag och en vän planerat augusti på Zanzibar. Det är Jazzfestival och det går ju inte att missa! Under denna resa har jag med mig systemkameran och det kommer bli superhärligt att kunna fota min alldeles egna pärla! Resfebern har hunnit komma och gå. Jag är beredd på hinder och utmaningar men själv är jag lugnare och samlad. Det värsta som skulle kunna hända är att jag tappar pass och visakort men det löser sig alltid! Solen skiner i Umeå och snart ska jag och Camilla inta en underbar chillie och en flaska rött som bara vi kan göra. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0