Ångest - efter regn kommer solsken

Ångest är ett laddat ord. Många ryggar tillbaka för en konversation som nämner ordet ångest. Det är ett ord som betyder att något skett som inte är okej, det är tungt att prata om det som inte är guld och gröna ängar. Jag möter ständigt personer i mitt arbete som lever med ångest. Ångest för mig är ett ord som är intressant och ångest är en reaktion på att något har skett som inte gått som önskat. Jag har varit en person som velat lämna platsen där det varit ångestladdat. När något är obekvämt vill man gå, självklart. Idag är jag en person som gärna möter ångest för att det är en reaktion på att vilja göra en förändring. Jag anser att ångest är ett steg i rätt riktning för att göra en förändring i livet. Att lära sig hantera sin ångest är för alla människor livsviktigt. Det jag dock finner oroväckande är när människor gillar att vara i ett ångestladdat stadie. När människan finner ro först när ångesten är framme och självklar. Jag rotar fortfarande i mig själv och försöker inser varför detta sker. Jag är på väg att kunna förstå, sätta ord på detta men tillsvidare inser jag att ångest är något vi alla har, självklart! Jag älskar mitt jobb. Jag inser hur bra jag har det, jag inser hur mycket jag utvecklas varje dag och hur mycket jag gör för de personer jag arbetar tillsammans med. Det är så otroligt viktigt att se människan framför något annat. Jag lever för mitt yrke. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0