Några meningslösa rader

Sista timmarna i Cape Town. De går riktigt segt, sista vindroppen har lämnat min kropp från dagens alla 16 olika vinsorter. Det har varit en fantastisk dag, vinerna, utsikten och maten. Dagen till ära fick jag en fransk kvinna bredvid mig, hon var nog 50 år men ville vara 17 år? Hon var så sönder opererad att jag nästan inte kunde sluta stirra. Hon åker till vingårdarna med stilettklackar och smink för 10 personer på sig. Hennes make var lika stel som järnet självt. Hon rättade infokillen hela tiden. Det blev nästan pinsamt för oss andra. Jag hade lite svårt att vara tyst efter tredje vingården så jag frågade henne artigt om hon inte skulle starta en egen turistbuss i Cape Town och hålla i det själv. Hon förstod nog min pik för sedan var hon tyst mer eller mindre hela vägen men jag fick också kalla handen.  Hur som helst jag lallade runt bland mina vindruvor och råkade kliva in bland getterna. Herrn (bocken) blev inte så förtjust av mitt plötsliga besök på hans mark. Med 5 snabba kliv senare fann jag skydd. Det roliga var, eller pinsama för den delen var att jag hade publik från minst 5 fulla australiensare. Fick applåder och en himla massa skumma blickar från vinodlarna. Well, over and done! Bocken fick inte ut sin ilska på mig så han tog ett argt skutt mot en höna och skrämmde slag på henne. Hon klarade sig nog. Jag klarade mig. Fortsatte med mina vinglas och fann några goingar. Vågade dock inte handla hem något eftersom jag inte åker hem direkt från Cape Town. Handlat med mig ost dock och samlat på mig en himla massa erfarenhet om viner. Nu ska jag försöka döda 4-5 timmar innan jag tar mig till flygplatsen. Kan inte sova, vill inte sova, borde sova. Nästa vecka är jag i Sverige igen. Får jobba på brännan, den har jag helt glömt bort. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0