Safia Benaoudas x2

Jag får en from av klump i halsen när jag läser sida från sida i olika tidningar om min gamla klasskompis som nu för andra gången har tillfånga tagits och blivit fängslad. Misstänkt för att vara terrorist eller i sällskap med en, jag har inte läst på dels för att jag är rädd för att veta för mycket. Jag är en aning skärrad och splittrad, det är obehagligt att veta att ens klasskompis som jag spenderat tid med och lärt känna till viss del har blivit torterad om och om igen. Att aftonbladet ringer klasskompisar som gått med henne för att få veta mer om henne som person vet jag inte det känns relevant i detta läge.
Det kommer bli intressant dock att följa huruvida Sveriges makt kommer att agera denna gång. Jag måste då även känna att världen kan ha tvivel till situationen men ändå är ingen värd att torteras och vara fängslad med sin två åriga son. Religion och politik kommer leda till många heta debatter och leda till olika sorters konflikter.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0