Bortskämd unge!

God eftermiddag darlings!


En molning dag i Umeå men inte gör det något för jag sitter med 240 sidor pluggpapper på köksbordet och skriver om den gamla skeretesslagen till den nya OSL. Det var inte vart kul men nu är de klart, det är markerat i lagboken och det är omskrivet för att kunna rätta sig själv när man pluggar på gamla tentor.

Min kära vän talade om för mig idag att var bortskämd som inte var stressad över att få jobb över sommaren. Jag förklarade för henne att det kan bero på att jag har kontakter och att jag har en kockutbildning som gör det välidigt lätt för mig att få strö jobb. Jag har varje sommar fått ett hobb på 100% utan att känna någon panik innan. Jag förstår att en del har panik för att de inte har något att falla tillbaka på. Det är riktigt skönt för mig att alltid kunna känna att jag har en yrkesutbildning i botten. Nu har jag i alla fall fått arbete i hela Juli inom vården, det är bra betalt och jag får vara ute, det var min största önskan i sommar. Jag vill inte sitta inne på ett kontor när solen skiner, klarar inte av det. Så i Juni blir det att besöka vänner i Hjo, som jag inte hunnit besöka på ett par år sen kanske det blir en resa för att besöka vänner i Spanien/Frankrike. Kan nog inte säga annat än att sommaren kommer bli riktigt bra.



 

Jag i flarken 2010, kommer sakna tiden i Umeå, speciellt dessa dagar.
Marie
2010-04-19 @ 18:42:07
URL: http://lillmian.se

Lägga till varann på bloglovin?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0