En sån där ovanlig morgon..

En ovanlig morgon. Vaknar 8:00 pigg som en lärka. Går upp och borstar tänderna och märker att ungen som bor hos oss är vaken. Strålande tänker jag och trycker undan mitt morgonhumör. Alla behöver inte ta del av mina svaga sior. Ungen är fantastiskt men vet inte riktigt hur man kanske bör uppföra sig. Vi busar runt och efter ett tag säger jag åt henne att jag kommer snart. Klär på mig i mitt rum och packar väskan för stranden. När jag ska öppna dörren är den låst! Den lilla donnan har låst in mig. Jag sitter i mitt rum 20 min och försöker komma på ett sätt att få upp dörren men haha ne ne. Jag får tillslut upp dörren och ger henne en missnöjd blick. Hennes mors syster (min hyresvärd) förstår vad som skett. Hon förklarar att hon har en förmåga att komma på hyss fast hon bara är 3 år. Jo jag tackar jag och försöker trycka in ett leende. På vägen till stranden möter jag en kvinna som har en heltäckande slöja. Hon börjar prata med mig och jag förklarar att jag bara kan engelska men lyckligtvis kan jag svara henne på hennes språk. Hon följer mig några kvarter och tillslut klämmer kvinnan ur sig att hon vill ha mina pengar. Jag ler och säger att de inte går för sig. Hon blir rasande och vänder på klacken. Jag tycker att de är en sak om ungarna gör de men att kvinnor som har pengar kanske borde ha lite hyfs. Hur som helst jag knatar på i mitt eget tempo. Hittar 3 gulligull katter, 3 veckor gamla med sin mor. Jag gullar med de ett tag men mamman vill promt ha all uppmärksamhet. Ringer vetrinären och hon säger att hon ska kika på dem i eftermiddag. FInt tänker jag och tar mig till stranden. Här blir jag attackerad av ett gäng nunnor. Jag vet inte va de säger men deras blickar säger att jag borde klä på mig. Jag ler åt dem och säger att må gud va med er och vänder mig om så ilar de där ifrån fortare än en vessla... Dags för lunch!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0