Del 2 av årsresumen

Jag backar lite och går in på maj
 
Min pojkvän, han var så fin och bokade resan tidigare så jag fick vakna upp tillsammans med honom sen hjälpte han mig under hela dagen. Känslan sitter kvar än idag. 
 
Brännbollsyran i Umeå, Rickards kompisar kommer upp och vi njuter av det härliga vädret med delar av min umefamilj. Sista natten slutade med ett dopp i Nydalasjön...Fick även en jobbig nyhet under denna tillställning men som har löste sig tryggt och bra. 
 
Juni - Jag börjar arbeta på Riche och får senare besked om att jag fått ett jobb inom socialpsykiatrin. Jag blev helt till mig men jag fick fatta ett hårt beslut. Att informera min arbetsgivare på Riche som jag har alltid kommer ha varmt om hjärtat, att jag inte kunde arbeta hela sommaren. Jag lärde mig en del om mig själv under denna tid, vilket jag idag är stolt över. 
 
Juli - Första sommaren i Umeå. Jag kan berätta en hel sida om första dygnet i Umeå men lämnar det till nära och kära. Kan hinta om att jag bröt mig in i min sambos lägenhet, nycklarna låg i Stockholm. 
Juli var mycket jobb, sena nätter på Millas ballkong. Vissa slutade allt för sent men oj vilka minnen. Jag minns en kväll som började hos min snäcka Josefine. Det var skratt, tårar och insikt. Vi cycklar ner till Lottas och där stannar vi våra cyklar och kramar varandra. 
 
Augusti - Jobbar mina sista nätter på ett av ställerna jag jobbat på. Jag åker till Grekland tillsammans med min PB och min blivande fästman. Jag får även tillägga att jag fick en så kallad "äckelstukning" på min höger fot som än idag inte är stabil men med träning och envishet ska jag fixa det. 
 
September - Skolan börjar påbörjar min magisteruppsats (D-uppsats) som handlar om drogförebyggande arbete i grundskolor runt om i Västerbottens län. Jag satte upp som milstolpe att den blir färdig när den är perfekt. Inte för att glömma det viktigaste, min Milla fyller 25år. Blommor, skumpa och utgång. 
 
Oktober - Far fyller år och åker ner till Stockholm. Möter nära och kära. Får tunga besked om min morfar. Jag kan i skrivande stund fälla en tår när jag tänker på att han inte lever om ett år men jag står på mig. Jag var med honom vid mjältesbiopsin. Han var duktig min morfar, 84 år. 
 
November - Rickard och jag förlovar oss söndagen den 3/11. Vi körde från september för att känna hur det kändes men den 3/11 så kändes det på riktigt. Det är så lustigt det där, varje gång jag ser ringen skiner jag upp och tänker att han faktiskt är min fästman. Jag blir lika lycklig som jag blir nervös. Det är så typiskt mig, fria amica.nu. Står modell och inser att Rickard får göra mitt portfolio nästa år. 
 
December- December är ju inte slut men denna månad har varit insiktsfull på många plan. Fick någon form av livskris en söndagsnatt, sov en timme det dygnet. Jag gjorde upp mål för kommande året och ringde US ambasaden på måndagen för att prata med dem. Min bror fyllde år den 24:e och idag fick jag ge honom den varmaste kramen jag kan ge honom. Ibland gör det ont i mig att jag inte har honom vid min sida som andra syskon har sina men jag är tacksam för att jag har honom. Jag gör vad som krävs för rättvisan och jag vet att han gör det inombord också. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0