Vi borde nog alla tänka på vad vi säger och varför framförallt.

Jag är inte den som skryter, vissa skulle säkert säga det men det beror på hur vi tolkar ordet helt enkelt. Kan tänka mig att det sticker i ögonen på vissa att jag har lyckats med mina mål och funnit killen jag älskar. Tänkte faktiskt ta Isabella Löwngrip som exempel. Hon visar hur hon har det både allmänt och ibland mer privat, om det är sant eller inte bryr jag mig inte om men jag tog mig tillfället och skummade igenom hennes kommentarsfält, wow att människor i alla åldrar, kön, etnicitet orkar kommentera negativt. Hon är i mina ögon en "wow-tjej" som verkligen armbågar sig fram, lever efter sina egna premisser så gått det går och inte är rädd för att tala om det och bara det ska jag tacka henne för. Det som jag dock tycker är lite intressant är att folk i allmänhet ibland blir elaka när någon annan lyckas eller tar ett kliv framåt i sin utveckling. Jag ska inte ljuga och säga att jag klämt på ett fejakt leende och sagt "men det är ju toppen" medan jag helst av allt ville säga "du hade tur". Varför har vi den läggningen en del av oss? Jag har börjat med åren att verkligen uppskatta vad jag har och inte ta det för givet vilket har gjort att jag kan dela andras lycka mycket mer. Jag har vågat säga att jag är superglad över att vara socionom vid 23 års ålder och att jag har ett jobb inom socialpsykiatrin som fått mig att inse att detta är "wow" för mig. Jag har tagit ett steg bakåt för att det inte ska sticka i ögon hos andra, det låter inte ens likt mig! Vissa av oss kan tänka, världen är inte vacker ibland kommer den elaka bittra världen ikapp. Fine, ha den bittra elaka inställningen men till vilken nytta? Ska vi inte lyfta varandra istället och välja våra ord med omsorg för vi skadar inte varandra med vilja? Jag minns som om det var igår när min mamma berättade för mig när jag var mobbad och utanför i högstadiet att "det är dom som mår dåligt som är elaka, de vill att du ska må dåligt för dom gör det". Det är så jag minns hennes ord och det lutar jag mig mot varje gång jag känner den där elaka nypande kommentaren från någon annan vilket gör att jag faktiskt inte behöver hävda mig alla gånger eller trycka tillbaka. Vi borde nog alla tänka på vad vi säger och varför framförallt.
 
 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0