Last night in Cape Town

Eller sista natten kanske är fel. Ska vara på flygplatsen kl 03:24 imorgon hade jag planerat. De är inte det som är intressant utan att jag idag har klättrat7gått i ett berg. Nu kan jag inte skryta om hur högt det var, minns inte, hade svindel halva tiden men jag gjorde det. Det var en fantastisk utsikt och helt vindstilla vilket fick mig att inse att 30 grader är varmt. Jag som typ nu mera inte röker (jo!) fick en helt annan kick av livet. Fasen va coolt det var! speciellt att göra denna vandring i en klänning! Table mountaion som är platt på toppen och har en häpnadsväckande natur! Fick sällskap av både ödlor, små (stora) marsvin även kallade Dessies tror jag. De var helt klart värt mitt besvär. Vi tog linbanan ner och det tackar jag för. Upp går alltid bra men min kära fot bär inte mig alla gånger. Har klivit snett så många gånger så det känns som om den är bruten men det ignorerar jag tills den inte är gångbar. Jag har verkligen försökt fånga känslan på bild men jag måste säga att det är svårt. Gick också igenom district six som var inte så hemskt som jag trodde det skulle vara. Absolut historien är hårresande men synen var inte så farlig. Kåkstäderna besöker jag dock inte! Det finns turistturer igenom men det känns lite väl over kill. Jag har sett så mycket idag så det får nog bara smälta in. Jag har i alla fall hunnit ta en kall dusch och landat hemma. Nu sitter jag på balkongen och lyssnar på jazz från en pub runt hörnan. Allt är stängt ikväll (söndag) så det blir nog en lugn natt. Jag ska vara redo för min lilla vinutflykt imorgon kl 08:45. Hoppas jag får vara utan vin till iaf kl 11:30. Nästa gång jag hör av mig blir det nyheter från Zanzibar skulle jag tro. Ha det fint mina pullor



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0