Utseendet får ta plats.

Inte länge sedan jag kände min första pojkväns perfymdoft på stan. Jag fick en funderare och insåg snabbt att det är det som får mig att minnas mannen vid första gångerna. Jag har hittat en fläck på mitt täcke som luktar perfekt. Jag kan nästan få en känslovåg och ett filmklipp uppspelat för mig när jag känner en lukt jag känner igen tillsammans med en person. Det är lite intressant de där med ens sinnen. En partner måste ha välvårdat yttre, ovårdade händer, tänder/andedräkt och trista kläder går fet bort exempelvis. Jag har insett att ens yttre är viktigare än vad jag vågat erkänna. Att vara attraherad av den andra och känner att denne bryr sig om sitt yttre är betydelsefullt för mig. Alla har vi sunkiga dagar, sure! Ser dock ingen anledning till att inte ta hand om sig själv rent generellt. Vem känner wow-känslan när ens partner kommer med flottigt hår, smuts under naglarna och oglansiga tänder? Jag ställer samma krav på mig men det blir svårt att ibland känna att man stinker vitlök/död get i munnen. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0